Zasady przygotowywania i skutecznego rozpowszechniania informacji

O szkoleniu

Jedną z najbardziej skutecznych form dotarcia do szerszego grona odbiorców jest korzystanie z mediów lokalnych, regionalnych czy nawet ogólnopolskich. By jednak było to możliwe najpierw konkretnym tematem należy zainteresować dziennikarzy, którzy zawsze selekcjonują otrzymywane materiały.

Można mówić i pisać dużo, ale nie powiedzieć i nie napisać niczego. Wiedza zdobyta na zajęciach ma pomóc w uzyskaniu głównego celu, jakim jest faktyczne dotarcie z informacją do odbiorcy, a nie tylko „informowanie dla informowania”.

Plan szkolenia obejmie 2 dni i zawiera zarówno część teoretyczną, jak również zajęcia praktyczne, podczas których uczestnicy będą mogli wspólnie przygotowywać informacje prasowe.

Program szkolenia

1. „Media gonią za sensacją” – mit czy rzeczywistość?

2. Co to jest informacja i jakie musi spełniać cechy?

3. Jak powinna być zbudowana informacja, żeby nie była komunikatem, reklamą czy ogłoszeniem?

  • Co oprócz właściwego tekstu powinna zawierać i czy jak bardzo powinna być szeroka?

4. Czego może dotyczyć informacja?

  • Czy warto przygotowywać zapowiedzi wydarzeń, czy raczej ich podsumowania?

5. Jak dotrzeć z informacją do mediów?

  • Dlaczego warto znać osobiście dziennikarzy i jak ich poznać?
  • Czy wykorzystywać tradycyjną pocztę czy raczej korzystać z poczty elektronicznej? 

6. Jak informacja jest przekazywana przez różne media?

  • radio
  • prasa
  • telewizja
  • internet

– podobieństwa i różnice?

7. Jak informacja, podana redakcji lokalnej czy regionalnej pojawia się w mediach ogólnopolskich?

  • Co robić, by to wykorzystać?

8. Jakie są źródła informacji dla dziennikarza?

  • informatorzy
  • zaproszenia i oficjalne komunikaty
  • strony i portale internetowe
  • płatne serwisy

8. Czym różni się i jakie są wspólne cechy pracy dziennikarza?

  • radiowego
  • prasowego
  • telewizyjneg

– jak spełnić ich wymagania?

9. Co to jest wywiad i jak się do niego przygotować?

  • znajomość tematu
  • zaskakujące pytani
  • etc.

10. Konferencja prasowa – co to jest?

  • wady
  • zalety

11. Gdzie, kiedy i jak zorganizować konferencję prasową?

  • cele
  • miejsce
  • sala
  • termin
  • forma
  • plan
  • uczestnicy
  • zaproszenia

12. Materiały konferencyjne – co powinno się w nich znaleźć, a co tylko może być?

  • teksty
  • zdjęcia
  • grafiki
  • wykresy
  • gadżety

Terminy szkoleń

Ten temat realizujemy wyłącznie w postaci szkolenia wewnętrznego.

Szkolenie wewnętrzne

Powyższy temat możemy zrealizować również w postaci szkolenia wewnętrznego. Zainteresowane osoby prosimy o kontakt:


NOWY