Zarządzanie sobą w organizacji

Program szkolenia

1. Rozumienie siebie i świata społecznego

  • jak pracować ze sobą – to, na co mamy rzeczywisty wpływ
  • spostrzeganie społeczne – jak dochodzimy do rozumienia innych ludzi?
  • kształtowanie umiejętności różnicowania emocji, konstruktywne rozładowywanie emocji
  • emocje – nastawienie - zachowanie – jak zmienić swoje nastawienie do…?
  • kształtowanie umiejętności efektywnego komunikowania się z otoczeniem

2. Zarządzanie stresem

  • czym jest i jak działa stres? Funkcja przystosowawcza czy dysfunkcjonalna?
  • indywidualna ocena sytuacji stresowej – samoocena obszarów stresu
  • konsekwencje stresu
  • stres zawodowy a satysfakcja z wykonywanej pracy
  • radzenie sobie ze stresem: krótkotrwałe oddziaływanie oraz długofalowe działanie –  praktyczne rozwiązania
  • przepis na radość
  • przezwyciężanie lęku, strachu i gniewu (zamiana leku w strach)
  • plan na stres

3. Efektywna komunikacja w kontakcie ze współpracownikami asertywność

  • bariery komunikacyjne
  • style komunikacji: agresywny, pasywny, asertywny
  • konstruktywne wyrażanie trudnych emocji, tzw. komunikat odważny
  • techniki asertywne w działaniu
  • reagowanie na asertywną krytykę
  • zasady prowadzenia „trudnych” rozmów: rozmowy dyscyplinującej/oceniającej

4. Zarządzanie konfliktem                                                               

  • konflikt – wprowadzenie, rodzaje konfliktów                                                                                                                                                     
  • charakterystyka konfliktu interpersonalnego                                                                
  • pozytywne, negatywne strony konfliktów                                                                    
  • strategie rozwiązywania konfliktów     
  • podstawy konstruktywnego porozumiewania się
  • elementy, które mogą dzielić i zasady, które jednoczą  

5. Trzecia strona konfliktu

  • kiedy warto wprowadzić trzecią stronę?
  • kto może zostać trzecią stroną konfliktu?
  • sposoby rozwiązywania konfliktów w miejscu pracy (Model Brief MediationTM)

Terminy szkoleń

Ten temat realizujemy wyłącznie w postaci szkolenia wewnętrznego.

Szkolenie wewnętrzne

Powyższy temat możemy zrealizować również w postaci szkolenia wewnętrznego. Zainteresowane osoby prosimy o kontakt:


NOWY