Zarządzanie sobą oraz konfliktem w organizacji

Program szkolenia

Dzień I

1. Wstęp

  • przedstawienie prowadzącego i celów szkolenia
  • poznanie się uczestników szkolenia
  • budowanie otwartości i tworzenie norm grupy

2. Rozumienie siebie i świata społecznego

  • jak pracować ze sobą – to, na co mamy rzeczywisty wpływ
  • spostrzeganie społeczne – jak dochodzimy do rozumienia innych ludzi?
  • po co nam emocje?
  • emocje – nastawienie - zachowanie – czy i jak zmienić swoje nastawienie do…?
  • rozwój umiejętności efektywnego porozumiewania się z otoczeniem

3. Zarządzanie stresem

  • co nas stresuje?
  • rozumienie natury stresu
  • indywidualna ocena sytuacji stresowej – ocena osobistych obszarów stresu
  • konsekwencje stresu
  • radzenie sobie ze stresem: doraźnie i długofalowo – praktyczne wskazówki
  • przezwyciężanie lęku, niepokoju i gniewu

4. Podsumowanie – informacje zwrotne

Dzień II

1. Efektywna komunikacja w kontakcie ze współpracownikami asertywność

  • bariery w procesie porozumiewania się
  • style komunikacji: agresywny, pasywny, współpracujący
  • konstruktywne wyrażanie trudnych emocji, tzw. komunikat odważny
  • czym są techniki asertywne
  • jak reagować na krytykę?
  • zasady prowadzenia „trudnych” rozmów: rozmowy dyscyplinującej/oceniającej

2. Zarządzanie konfliktem                                                               

  • konflikt – wprowadzenie, rodzaje konfliktów     
  • to, co nas może jednoczyć i elementy, które mogą dzielić… 
  • specyfika konfliktu interpersonalnego                                                                
  • pozytywne strony konfliktów        
  • wyzwania w konfliktach
  • sposoby rozwiązywania sytuacji trudnych - samoocena. Podstawy konstruktywnego porozumienia

3. Trzecia strona konfliktu

  • czy, a jeżeli tak, to kiedy warto wprowadzić trzecią stronę?
  • kto może zostać trzecią stroną konfliktu?
  • nasze pomysły na rozwiązywanie konfliktów w pracy

4. Podsumowanie – informacje zwrotne. Podziękowanie i zamknięcie szkolenia

Terminy szkoleń

Ten temat realizujemy wyłącznie w postaci szkolenia wewnętrznego.

Szkolenie wewnętrzne

Powyższy temat możemy zrealizować również w postaci szkolenia wewnętrznego. Zainteresowane osoby prosimy o kontakt:


NOWY