Vademecum Księgowego - Podatki 2018

Informacje ogólne

Miejscowość: Wrocław (zobacz inne kursy z tego miasta)
Termin: 2018-06-25 — 2018-06-29 Zobacz inne terminy tego kursu.
Cena: 3000 PLN + 23% VAT
Każdy uczestnik otrzymuje certyfikat ukończenia kursu.

O kursie

Przedmiotem szkolenia "Vademecum Księgowego - Podatki 2018" jest przedstawienie uczestnikom najnowszych zmian w zakresie podatku VAT i CIT oraz Split payment i JPK. Szkolenie to także omawianie aktualnych problemów związanych z rozliczaniem podatków VAT i CIT, determinowanych w szczególności działaniem organów podatkowych oraz orzecznictwem Ministra Finansów, sądów administracyjnych oraz Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej.
Szkolenie nakierowane jest na aspekty praktyczne, tj. zarówno przedstawienie danej problematyki, jak i możliwych sposobów postępowania z nią związanych. W trakcie szkolenia jego uczestnicy będą mieli również możliwość pozyskania informacji co do kierunków i sposobów podejmowania działań kontrolnych przez organy podatkowe lub organy kontroli skarbowej, a także planowanych, kolejnych zmian w ustawie o VAT.

Program

Podatek VAT 2018

1. Planowane zmiany w zakresie podatku VAT na 2018

  • Split payment – „podzielona płatność”
    • zasady stosowania (dobrowolność czy przymus)
    • katalog transakcji, których dotyczy Split payment
    • rachunek VAT
    • stosowanie Split payment a termin zwrotu nadwyżki podatku naliczonego
    • dokonywanie płatności przy wykorzystaniu Split-payment
    • odpowiedzialność solidarna podmiotu trzeciego (odbiorcy płatności)
    • zasady wykorzystywania środków pieniężnych zgromadzonych na rachunku VAT
    • termin wejścia w życie Split payment oraz przepisy przejściowe
    • korzyści i niedogodności związane ze stosowaniem Split payment
  • zmiany w zakresie katalogu towarów podlegających opodatkowaniu według obniżonej stawki VAT
  • 0% stawka VAT dla poszkodowanych w wyniku klęski żywiołowej
  • zwolnienia dla kas fiskalnych w 2018
  • kasy fiskalne on-line w kontekście 2018
  • PKWiU dla celów podatku VAT w 2018
  • „należyta staranność” – prace nad katalogiem przesłanek
  • pozostałe koncepcje zmian (m.in. Centralny Rejestr Faktur, jednolity model faktur w stosunkach z administracją publiczną; JPK-paragony itd.)

2. Aktualne problemy z zakresu podatku VAT w kontekście praktyki oraz orzecznictwa organów podatkowych i sądów administracyjnych, m.in.:

  • kontrakt menedżerski a podatek VAT
  • odszkodowanie za rozwiązanie umowy
  • ujmowanie kosztów dodatkowych w treści faktury
  • korekta WNT oraz import usług
  • wykonawca a podwykonawca usług budowlanych
  • wynajem pracowników, sprzętu budowlanego itd. – a odwrotne obciążenie
  • „pierwsze zasiedlenie” budynku, budowli lub ich części
  • przyporządkowanie transportu w transakcji łańcuchowej (szeregowej)
  • rozliczanie faktur korygujących
  • usługi rozliczane okresowo a moment powstania obowiązku podatkowego
  • moment wykonania usługi a protokół jej odbioru
  • refakturowanie
  • związek nabywanych usługi i towarów z czynnościami opodatkowanymi
  • należyta staranność jako praktyczna przesłanka dla skorzystania z prawa do odliczenia podatku naliczonego
  • rozliczanie faktur korygujących w zakresie transakcji podlegających „odwrotnemu obciążeniu”
  • anulowanie faktur
  • odliczanie podatku naliczonego z faktur wystawionych przez podmiot niebędący podatnikiem VAT czynnym
  • korekta deklaracji a korekta JPK-ewidencja VAT

Podatek CIT 2018

I. Najważniejsze zmiany w podatku CIT od sierpnia 2017

1. Wprowadzenie jednorazowej amortyzacji nakładów na środki trwałe w kwocie do 100.000 PLN

Nowe zasady rozliczania podatku dochodowego w przypadku zakupu biletów u zagranicznych przewoźników lotniczych

II. Najważniejsze (planowane) zmiany w podatku CIT od 2018

1. Wprowadzenie tzw. minimalnego podatku dochodowego w odniesieniu do podatników posiadających nieruchomości komercyjne handlowo-usługowe oraz budynki sklasyfikowane jako biurowe

2. Zmiany w zakresie ulgi badawczo – rozwojowej

3. Ograniczenie tzw. zwolnienia dla dywidend

4. Wprowadzenie do ustawy o CIT nowego źródła przychodów - zyski kapitałowe

5. Nowa kategoria przychodowa – przychody z tytułu nieodpłatnego przekazania rzeczy i praw

6. Doprecyzowanie przepisów w zakresie kosztów pośrednich – ujęcie podatkowe uzależnione od ujęcia rachunkowego

7. Zmiany w zakresie możliwości zaliczania odsetek do kosztów podatkowych

8. Wprowadzenie limitu w zakresie kosztów uzyskania przychodów w odniesieniu do nabywanych usług niematerialnych

9. Brak możliwości zaliczenia do kosztów podatkowych tzw. nagród z zysku

10. Strata z tytułu zbycia wierzytelności kosztem w kwocie netto

11. Doprecyzowanie przepisów w zakresie przychodów i kosztów uzyskania przychodów ze zbycia wierzytelności oraz strat ze zbycia wierzytelności

12. Podwyższenie kwoty umożliwiającej jednorazową amortyzację do 10.000 PLN

13. Ograniczenie w możliwości zaliczania do kosztów podatkowych odpisów amortyzacyjnych / opłat licencyjnych w odniesieniu do wartości niematerialnych i prawnych (m.in. znaki towarowe) w przypadku, gdy kwota odpisów przekroczy przychód podmiotu zbywającego

Prowadzący

Ekspert Instytutu

Doradca Podatkowy

Od 1999 roku dyrektor w firmie księgowej.

Od 2009 roku członek zarządu podmiotu o zasięgu ogólnopolskim, zajmującego się outsourcingową obsługą księgową podmiotów gospodarczych. Aktualnie firma świadczy kompleksową obsługę księgowo-finansową i podatkową na rzecz niemal 600 podmiotów gospodarczych o różnych profilach działalności, w tym ponad 230 spółek prawa handlowego.

Ponadto od 2009 roku świadczy usługi doradztwa podatkowego w ramach własnej kancelarii doradcy podatkowego.

W ramach samorządu zawodowego, pełni funkcję Zastępcy Przewodniczącego Zamiejscowego Sądu Dyscyplinarnego KIDP w Olsztynie.

Znakomity wykładowca łączący bogatą praktykę z niezwykłą umiejętnością przekazywania wiedzy.

Od 2010 roku prowadzi szkolenia dotyczące tematyki podatkowej i kadrowej, w szczególności z zakresu podatku od towarów i usług.

W latach 2010-2017 przeprowadziła około 1100 godzin szkoleń z czego 400 dotyczących podatku od towarów i usług.

Prowadzi cykliczne szkolenia na rzecz doradców podatkowych zrzeszonych w Oddziale Warmińsko-Mazurskim Krajowej Izby Doradców Podatkowych.
Jest również zapraszana na szkolenia doradców podatkowych innych oddziałów wojewódzkich KIDP.

Ekspert Instytutu z zakresu podatków

Doradca Podatkowy

Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Specjalizacja

Na rynku szkoleniowym specjalizuje się w szczególności: w podatku VAT oraz w podatkach dochodowych, dokumentacji cen transferowych, rachunkowości oraz przekształceniach form organizacyjno-prawnych.

Doświadczenie zawodowe

Wiedza i doświadczenie to ponad 7-letnia praktyka w spółkach audytorskich, praca dydaktyczna w szkołach wyższych oraz przeprowadzanie nadzorów i audytów podatkowych w spółkach podlegających badaniu sprawozdań finansowych.

Autorka publikacji w zakresie podatku dochodowego i VAT jak i materiałów na kursy dla administracji podatkowej organizowanej przez Ministerstwo Finansów.

Opinie o wykładowcy

Opinia:

Szkolenie przygotowane i przeprowadzone profesjonalnie. Informacje przekazane obrazowo, poparte dodatkowymi materiałami. Szkolenie oceniam bardzo pozytywnie

Agnieszka Dziwińska
Helden Helt & Fischer

Opinia:

Szkolenie na wysokim poziomie, spełniające wszelkie oczekiwania. Zajęcia dostosowane do indywidualnych potrzeb Klienta. Dużym plusem jest możliwość uzyskania obszernych konsultacji wg potrzeb Klienta.

Alicja Pląsek
Biuro Rachunkowe Alicja Pląsek

Opinia:

Szkolenie świetnie zorganizowane. Wykładowca poruszał tematy najbardziej aktualne i praktyczne

Alina Żukrowska
Lotos Kolej

Przeczytaj więcej opinii o wykładowcy

Harmonogram

Zajęcia odbywają się w godzinach 9.00 - 16.00

Warunki uczestnictwa

Podstawą wzięcia udziału w kusie jest przesłanie wypełnionej karty zgłoszenia.

Karta zgłoszenia ma formę umowy zawartej pomiędzy firmą zgłaszającą a Instytut Szkoleniowy A&D Sp. z o.o.

W przypadku nie otrzymania potwierdzenia uczestnictwa 14 dni roboczych przed kursem, prosimy o kontakt telefoniczny.

Opłata za uczestnictwo obejmuje koszty: kursu, materiałów, przerw kawowych. Cena nie zawiera kosztów: noclegu, przejazdu oraz parkingu.

Warunki rezygnacji

Rezygnacja musi nastąpić w formie pisemnej (faksem) najpóźniej na 7 dni roboczych przed rozpoczęciem kursu. Rezygnacja w terminie późniejszym lub niestawienie się na kurs, wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów organizacyjnych w wysokości 100%.

Odwołanie kursu

Organizator zastrzega sobie prawo do:

  • odwołania kursu najpóźniej 7 dni roboczych przed jego terminem, z przyczyn niezależnych od niego
  • zmiany terminu zajęć jeśli wykładowca z przyczyn losowych nie będzie mógł poprowadzić kursu. Uczestnicy zajęć niezwłocznie zostaną poinformowani o tym fakcie.

Zamówienie

Cena: 3000 PLN + 23% VAT
Pobierz formularz zamówienia

zapisz program na dysku (*.pdf)

Kontakt

Anna Bocian
tel.: +48 22 403 40 94
anna.bocian@ad.edu.pl

Szkolenie wewnętrzne

Powyższe szkolenie możemy zrealizować również w postaci szkolenia wewnętrznego. Zainteresowane osoby prosimy o kontakt telefoniczny lub e-mailowy.


NOWY