Podatek VAT 2018/2019 oraz aktualne problemy

Informacje ogólne

Miejscowość: Trójmiasto
Termin: 2018-09-05 Zobacz inne terminy tego szkolenia.
Cena: 490 PLN + 23% VAT
Każdy uczestnik otrzymuje certyfikat ukończenia szkolenia.

O szkoleniu

Celem szkolenia "Podatek VAT 2018/2019" jest przedstawienie najnowszych zmian w zakresie podatku VAT oraz Split payment, a także aktualnych problemów związanych z rozliczaniem podatku VAT, determinowanych w szczególności działaniem organów podatkowych oraz orzecznictwem Ministra Finansów, sądów administracyjnych oraz Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej.
Szkolenie z zakresu podatku VAT nakierowane jest na aspekty praktyczne, tj. zarówno przedstawienie danej problematyki, jak i możliwych sposobów postępowania z nią związanych.
W trakcie szkolenia jego uczestnicy będą mieli również możliwość pozyskania informacji co do kierunków i sposobów podejmowania działań kontrolnych przez organy podatkowe lub organy kontroli skarbowej, a także planowanych, kolejnych zmian w ustawie o VAT.

Program

I. Zmiany w podatku VAT 2018/2019

1. Split payment - „podzielona płatność”

  • istota Split payment
  • Split payment jako „dobrowolny przymus”
  • katalog transakcji podlegających Split payment
  • rodzaje podmiotów (podatnik VAT czynny, podatnik VAT zwolniony, konsument) a Split payment
  • rachunek VAT (zasady otwierania, prowadzenia rachunku VAT, koszty i opłaty)
  • realizacja płatności przy stosowaniu Split payment
  • korzyści dla nabywcy z tytułu stosowania Split payment
  • zasady korzystania ze środków znajdujących się na rachunku VAT

2. Pozostałe zmiany

  • System Teleinformatyczny Izby Rozliczeniowej (STIR)
  • stosowanie PKWiU w podatku VAT
  • kasy fiskalne – rozporządzenie MF z dnia 20 grudnia 2017 r. dot. zwolnień od kas fiskalnych
  • podwyżka stawki VAT z 8% do 23% na wybrane towary

3. Nowe wzory deklaracji VAT (obowiązują od 1 lipca 2018)

4. Planowane zmiany na II półrocze 2018/I półrocze 2019 dotyczące kas fiskalnych

  • modyfikacja zasad wystawiania faktur do transakcji udokumentowanej uprzednio paragonem
  • nowe sankcje w podatku VAT
  • NIP nabywcy w treści paragonu fiskalnego
  • kasy fiskalne a raportowanie on-line
  • ulga na zakup kasy fiskalnej
  • kara pieniężna za brak przeglądu technicznego kasy fiskalnej itd.

5. Pozostałe (wybrane) planowane zmiany

  • nowa definicja „pierwszego zasiedlenia” a zwolnienie od podatku VAT przewidziane w art. 43 ust. 1 pkt 10 i 10a ustawy o VAT
  • nowe wersje wzorów deklaracji VAT (omówienie nowych/zmienionych pozycji deklaracji)
  • zmiany w zakresie opodatkowania podatkiem VAT bonów/voucherów
  • standaryzacja faktur w relacji administracja publiczna–przedsiębiorca

II. Dokument MF opublikowany w dniu 25 kwietnia 2018 r. pt. „Metodyka w zakresie oceny dochowania należytej staranności przez nabywców towarów w transakcjach krajowych”

III. Wybrane, aktualne problemy na gruncie podatku VAT w kontekście bieżącego orzecznictwa organów podatkowych oraz sądów administracyjnych

  • związek pomiędzy nabywanymi towarami i usługami a działalnością opodatkowaną
  • działania w zakresie CSR
  • „korekta” podatku naliczonego przy imporcie usług, OO (art. 86 ust. 10b pkt 3 ustawy o VAT)
  • „preproporcja” (m.in. dopuszczalność wyboru innej metody obliczania preproporcji niż metody przewidziane w przepisach; dotacje a „preproporcja”itp.)
  • rozliczanie faktur korygujących
  • wystawienie faktury do paragonu a JPK
  • praktyka organów podatkowych oraz organów kontroli skarbowej w zakresie kwestionowania prawa do odliczenia podatku naliczonego
  • nabycie paliwa poprzez karty paliwowe (flotowe) (oczekiwanie na wyrok TSUE)
  • odliczanie podatku naliczonego a usługi gastronomiczne (oczekiwanie na wyrok TSUE)
  • moment wykonania usługi a obowiązek podatkowy (oczekiwanie na wyrok TSUE)
  • pozostałe zagadnienia

Cena szkolenia: 490 PLN + 23% VAT

Prowadzący

Ekspert Instytutu

Doradca Podatkowy

Członek Krajowej Rady Doradców Podatkowych

W ramach samorządu zawodowego, pełni funkcję Zastępcy Przewodniczącego Zamiejscowego Sądu Dyscyplinarnego KIDP.

Prowadzi cykliczne szkolenia dla doradców podatkowych zrzeszonych w Krajowej Izby Doradców Podatkowych.

Od 1999 roku dyrektor w firmie księgowej.

Od 2009 roku członek zarządu podmiotu o zasięgu ogólnopolskim, zajmującego się outsourcingową obsługą księgową podmiotów gospodarczych. Aktualnie firma świadczy kompleksową obsługę księgowo-finansową i podatkową na rzecz niemal 600 podmiotów gospodarczych o różnych profilach działalności, w tym ponad 230 spółek prawa handlowego.

Ponadto od 2009 roku świadczy usługi doradztwa podatkowego w ramach własnej kancelarii doradcy podatkowego.

Znakomity wykładowca łączący bogatą praktykę z niezwykłą umiejętnością przekazywania wiedzy.

Od 2010 roku prowadzi szkolenia dotyczące tematyki podatkowej i kadrowej, w szczególności z zakresu podatku od towarów i usług.

W latach 2010-2017 przeprowadziła około 1100 godzin szkoleń z czego 400 dotyczących podatku od towarów i usług.

Harmonogram

08.45 - 09.00 - rejestracja uczestników
09.00 - 14.00 - szkolenie
14.00 - 15.00 - obiad

Warunki uczestnictwa

Podstawą wzięcia udziału w szkoleniu jest przesłanie wypełnionej karty zgłoszenia.

Karta zgłoszenia ma formę umowy zawartej pomiędzy firmą zgłaszającą a Instytut Szkoleniowy A&D Sp. z o.o.

W przypadku nie otrzymania potwierdzenia uczestnictwa 3 dni robocze przed szkoleniem, prosimy o kontakt telefoniczny.

Opłata za uczestnictwo obejmuje koszty: szkolenia, materiałów, przerw kawowych oraz obiadów. Cena nie zawiera kosztów: noclegu, przejazdu oraz parkingu.

Warunki rezygnacji

Rezygnacja musi nastąpić w formie pisemnej (faksem) najpóźniej na 7 (14 dla szkoleń wyjazdowych) dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia. Rezygnacja w terminie późniejszym lub niestawienie się na szkolenie, wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów organizacyjnych w wysokości 100%.

Odwołanie szkolenia

Organizator zastrzega sobie prawo do:

  • odwołania szkolenia najpóźniej 3 dni robocze przed jego terminem, z przyczyn niezależnych od niego
  • zmiany terminu zajęć jeśli wykładowca z przyczyn losowych nie będzie mógł poprowadzić szkolenia. Uczestnicy zajęć niezwłocznie zostaną poinformowani o tym fakcie.

Zamówienie

Cena: 490 PLN + 23% VAT
Pobierz formularz zamówienia

zapisz program na dysku (*.pdf)

Kontakt

Anna Bocian
tel.: +48 22 403 40 94
anna.bocian@ad.edu.pl

Szkolenie wewnętrzne

Powyższe szkolenie możemy zrealizować również w postaci szkolenia wewnętrznego. Zainteresowane osoby prosimy o kontakt telefoniczny lub e-mailowy.


NOWY