Profesjonalny wizerunek

O szkoleniu

Szkolenie jest połączeniem wykładu z zajęciami warsztatowymi, poparte ilustracjami oraz prezentacją realną i interaktywną (znacznie odmienianie wizerunku przez operowanie kilkoma elementami garderoby i dodatkami). To działa na wyobraźnię i pokazuje do jakiego stopnia wygląd stanowi formę komunikowanie się z otoczeniem i jak w prosty sposób można wpływać na jego kształt.

Zajmiemy się zatem

  • Omówieniem, czym jest kreowaniu własnego wizerunku wraz z czynnikami, które w takim procesie należy uwzględnić.
  • Przedstawieniem zasad anatomii i proporcji oraz sposobów analizowania sylwetki i jej kształtowania.
  • Praktyczna demonstracja/pokaz analizowania sylwetki i sposobów jej aranżowania.
  • Garderoba - koncepcja puzzle, czyli czym i jak kompletować kreatywnie i praktycznie zawartość swojej szafy. Zaprezentowanie parametrów jakie powinny mieć poszczególne elementy garderoby
  • Podstawowe wytyczne w doborze fryzury i makijażu (dla Pań). Prezentacja zasad anatomii i proporcji w budowie twarzy i głowy.
  • Konwencje i konwenanse, czyli o tym w czym, gdzie i dlaczego właśnie tak. 
  • Słowo podsumowania - objaśnienie pojęcia zmiany funkcji.

Cel
Dać instrumenty i uwrażliwić na kwestie wizerunku i estetyki - ukazanie potrzeby wprowadzania nowych nawyków, to dziedzina jak każda inna - w oparciu o przekazane informacje, każdego dnia troszkę oswajać się z nią, poznawać, świadomie robić zakupy i kompletować ubrania i dodatki, spójnie z własną anatomią, rysem osobowości, adekwatnie do pory dnia i sytuacji jaka tworzy nasze otoczenie.

Jak nauka języka, tańca itp. – trzeba uchwycić "nowości" i zając się tym - samo się nie stanie!

Szkolenie prowadzi utalentowana projektantka mody, stylistka, aktorka, choreograf  oraz trenerka kształtowania wizerunku. Jej kolekcje wzbudzają podziw największych projektantów mody. Właścicielka atelier i showroom, gdzie wraz z zespołem realizuje autorskie projekty.

Program szkolenia

1. Omówienie czym jest kreowanie własnego wizerunku wraz z czynnikami, które w takim procesie należy uwzględnić

2. Przedstawienie zasad anatomii i proporcji oraz sposobów analizowania sylwetki i jej kształtowania przez operowania konturem

3. Praktyczna demonstracja/pokaz analizowania sylwetki i sposobów jej aranżowania

4. Garderoba - koncepcja puzzle, czyli czym i jak kompletować kreatywnie i praktycznie zawartość swojej szafy. Zaprezentowanie parametrów jakie powinny mieć poszczególne elementy garderoby

5. Podstawowe wytyczne w doborze fryzury i makijażu. Prezentacja zasad anatomii i proporcji w budowie twarzy i głowy

6. Konwencje i konwenanse, czyli o tym w czym, gdzie i dlaczego właśnie tak

7. Słowo podsumowania - objaśnienie pojęcia zmiany funkcji

Blok I                  

Co należy uwzględnić przy kreowaniu własnego wizerunku?

(otoczenie – sylwetka – głowa – twarz)

A. warunki anatomiczne
(kontakt wzrokowy, pierwsze wrażenie ,wzrost, budowa ciała, karnacja, kolor i gatunek włosów)
       
B. aspekt psychologiczny
(ekspresja, osobowość, sposób bycia, temperament)

C. aspekt społeczny

  • adresat naszego wystąpienia, czyli kto nas będzie oglądać, w jakim celu wizerunek jest przygotowywany (bardzo subtelne zaznaczanie takich atutów jak: wiek, płeć, rasa, uroda, przynależność do środowisk mogących być autorytetami)                         
  • pora dnia, czyli kiedy wizerunek będzie eksploatowany, w jakim świetle
  • w jakim otoczeniu będzie eksploatowany, miejsce wystąpienia

D. aspekt ekonomiczny
(jaki budżet jest przewidywany na opracowanie wizerunku?)

E. trendy i inne źródła inspiracji
(magazyny mody, fashion tv, historia ubioru, elementy etniczne i całe dobrodziejstwo wszechświata)

Narzędzia potrzebne do tworzenia wizerunku

  • elementy garderoby: spodnie, marynarki, koszule, bluzki, żakiety … itp.
  • akcesoria: buty, torebki, szale, paski, biżuteria, nakrycia głowy, ale również: długopisy, zegarki, etui na telefon, portfel, brelok  do kluczy,
  • elementy wystroju wnętrza, samochodu itp.
  • makijaż w przypadku Pań
  • fryzura
  • zapach

Ad. A. Jak analizować sylwetkę?

Zagadnienia z anatomii:

  • ośmiodzielna budowa ciała – kanon grecki sylwetki – linie ciała czyli trochę faktów, trochę iluzji – jak oko postrzega  i jak w związku z tym traktować sylwetkę
  • przestrzeń wokół szyi wielkość głowy 
  • budowanie proporcji sylwetki linearnie
  • budowanie proporcji sylwetki poprzez kolor
  • zastosowanie deseni i faktur
  • różne sposoby zachowywania się tkanin i ich odpowiedni dobór do sylwetki

DWIE SZKOŁY CZYLI OD CZEGO ZACZĄĆ?

I. Najpierw analiza sylwetki, potem jej podział w celu korekty proporcji, następnie wpisywanie elementów garderoby w opracowany podział     

II. Opracowanie koncepcji z poszczególnych elementów garderoby, następnie ich kroju, długości i proporcji do danej osoby

Blok II

Garderoba - koncepcja puzzle

Dobrym pomysłem jest przemyśleć swój zestaw garderoby jaki zazwyczaj nosimy, by konsekwentnie kreować go w odpowiednim kierunku. Koniecznością jest zaopatrzenie się w klasyczne elementy garderoby, które stanowić będą trzon. Następnie wzbogacać swoje zbiory o dodatki i nimi wpływać na nasz wizerunek - to mniej kosztowne - niewiele ubrań a dobrych marek i dobrze przemyślanych. Wszelkie ubrania i dodatki powinny być kupowane tak, by dobrze się ze sobą łączyły, a przez te  różnorodne połączenia dawały inny efekt, odmienny za każdym razem i stosowny do  okoliczności. Zmiana dodatków i sposobu noszenia może zmienić sposób w jaki będzie widziany zestaw ubrań jaki mamy na sobie. Warto pomyśleć o tym pod kątem tego jakie cechy mają osoby,  które w danym dniu będziemy szkolić. Co może w naszym wyglądzie czy dodatkach spowodować dodatkową przychylność naszego rozmówcy czy Klienta. Taki sposób „budowania szafy” zapewni  nam to spójny  wizerunek.  Przy planowanym ale i nieoczekiwanym kontakcie z mediami, kontrahentem czy pracownikami, pozwoli na  świadomie  i swobodne jego kształtowanie. Najlepiej wprowadzać subtelne modyfikacje, w zależności do tego w jakich okolicznościach się pojawiamy. To spowoduje, że będziemy automatycznie odbierani przez otoczenie jako konsekwentni, ale i elastyczni. Dobrze jest mieć przy sobie jakiś rekwizyt, który może w niespodziewanym momencie odmienić nasz wygląd (krawat, apaszkę, szal, marynarkę…)

Ważne jest też to, by wizerunek wzbudzał szacunek, ale też zaufanie i nie był zbyt nieprzystępny, przerysowany czy nadmiernie perfekcyjny. To buduje dystans - chyba że właśnie taki efekt chcemy uzyskać (w trudnych emocjonalnie sytuacjach - dla stonowania siebie i otoczenia).

Przy komponowaniu wizerunku najlepiej  wywołać obraz, wyobrazić sobie sytuację, zobaczyć co się w niej sprawdzi. Do tego obrazu dostosować wygląd, skomponować go z posiadanych elementów, kierować się umiarem, wykorzystywać symbol - akcent.

Niezbędniki w szafie

Zwrócimy tu uwagę na to gdzie się ubierać, na co zwracać uwagę by ubrania dobrze leżały i były jakościowe i robiły takie wrażenie!

Żakiet - marynarka (2-3), sporo koszul, bluzek, spódnic, kilka par spodni, kilka dzianinowych topów, dzianinowe blezery czy swetry, stosowne okrycia wierzchnie, paski, spinki, krawaty, szaliki, elementy biżuterii (zegarek…), detal dopełniający (pióro, długopis, telefon…..).

Nawiązania do logotypu firmy mogą być mniej dosłowne (kolor koszuli/bluzki, apaszki, krawat). Nie wychodzi to na plan pierwszy, ale buduje atmosferę wyczuwalną dla otoczenia.
Liczy się każdy subtelny detal, który „buduje” cały obraz.

Blok III

Głowa i twarz

Fryzury

  • aspekt anatomiczny: kształt (owal) głowy, trójdzielność twarzy i jej rysy, kształt czaszki, przestrzeń wokół szyi
  • kolorystyka: dobór koloru włosów do typu i karnacji, kolor jednolity i melanże
  • fryzura jako element wieńczący opracowanie wizerunku, jej wpływ na proporcje sylwetki i charakter ubioru

Fryzura i makijaż - w ich doborze najlepiej kierować się zasadą umiaru. Powinny być to rzeczy, w których czujecie się wygodnie, dobrane do Państwa budowy ciała i gamy kolorystycznej. Fryzura dobrana do gatunku włosów, kształtu twarzy i czaszki. Polecam też, by stylizacja miała charakter staranny, ale bez zbędnej przesady. Fryzura nie ‘przelakierowana’, bez efektu nienaturalnego ‘plastiku’ - to nie wzbudza zaufania odbiorcy.

Fryzury bardziej uładzone niż szalone i potargane, ale też bez efektu ‘kasku’, w przypadku wystąpień publicznych bądź przed kamerą, makijaż mocno matujący, włącznie z szyją, zakolami, uszami itp., ale ‘udający’ naturalny, dzienny, nie o charakterze wieczorowym czy imprezowym (chyba, że jest to udział w rozdaniu Oskarów).

Jeżeli macie Państwo okazję skorzystać z rady fryzjera czy wizażysty to cudownie, ALE PAMIĘTAJCIE - to wszystko powinno korespondować z Waszym sposobem bycia, ekspresją i osobowością, jak i również typem urody i budowy ciała.

Poniżej przykłady „nowego myślenia” w tworzeniu wizerunku. Lekko żartobliwe dla łatwiejszego przyswajania!

Zmiana funkcji

Opracowanie wizerunku w oparciu o stały trzon elementów garderoby i zmiana jego charakteru poprzez modyfikację makijażu, fryzury, dodatków.

  • trzon wizerunku: czarne, lejące spodnie w wąskie prążki w kolorze ecru, top na ramiączkach, dopasowany z czarnej matowej tkaniny
  • dzień/ sport: buty sportowe pepegi, sznurowane, kolor ecru, lniana torba typu podkowa na szerokiej szelce w kolorze ecru, kaszkiet płócienny ecru w czarne paski, włosy luźno związane, puder opalizujący, błyszczyk
  • dzień/ biuro: skórzane czółenka na kaczuszce, okrągłe noski, żakiet w kroju chanelowskim, mała czarna torba aktówka, apaszka wokół szyi w czarno-biały prążek zrolowana, zawiązana w węzeł, podkład, puder, rozświetlone oczy, tusz do rzęs, błyszczyk, włosy gładko związane w niski węzeł
  • dzień/ cocktail: żakiet jw, zamiast apaszki perły, torebkę wymieniamy na małą żakardową w kolorze melanż szaro - ecru na łańcuszku, dodajemy szminkę i róż na policzki, wzmacniamy oczy
  • wieczór: czarne szpilki wiązane wokół kostki, zamiast żakietu opalizujący szal z organtyny ( melanż ecru - grafit), czarna t atłasowa torebka kopertowa, dodajemy wiszące kolczyki- naszyjnik długi i podwójny ubrany jako pasek  na biodra

Indywidualne konsultacje uczestników szkolenia

  • Synteza zdobytych i rozbudzonych umiejętności
  • Interaktywna analiza sylwetek z uczestnikami warsztatów

1. Analiza proporcji sylwetki osoby konsultowanej, wskazanie na atuty. Ustalenie kierunku kształtowania nowych proporcji

2. Omówienie elementów garderoby i dodatków, ich parametrów i proporcji stosownych dla danej osoby

3. Ustalenie gamy kolorów, faktur, specyfiki i gramatur tkanin

4. Dodatki, fryzura (ewentualnie makijaż) oraz wskazówki do poprawnego „trzymania/prowadzenia” sylwetki

Terminy szkoleń

Ten temat realizujemy wyłącznie w postaci szkolenia wewnętrznego.

Szkolenie wewnętrzne

Powyższy temat możemy zrealizować również w postaci szkolenia wewnętrznego. Zainteresowane osoby prosimy o kontakt:


NOWY