Profesjonalny Office Manager

O szkoleniu

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestniczek z zasadami skutecznej autoprezentacji w zawodzie sekretarki/asystentki i kierownika biura.
Sekretariat to wizytówka firmy. Autoprezentacja asystentki jest czynnikiem ocenianym w pierwszej kolejności przez gości, partnerów biznesowych, przedstawicieli władz i dziennikarzy. Jest także jednym z najważniejszych czynników oceny przez potencjalnego szefa podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Sprawdza się wtedy powiedzenie: „Jak Cię widzą, tak Cię piszą”.

Uczestniczki szkolenia zostaną zapoznane z zasadami stosowania komunikacji werbalnej i niewerbalnej, kreowaniem wizerunku prezesa i oraz osobistego, budowania relacji z nim. Uczestniczki szkolenia poznają również podstawy efektywnego określania, planowania oraz realizowania celów osobistych i zawodowych, panowania i kontroli nad emocjami, przeciwdziałania sytuacjom stresującym, a także aktywnego podchodzenia do podejmowanego wyzwania.

Program szkolenia

Poniższe zagadnienia zostały zaplanowane na 2-dniowe szkolenie. Poszczególnym obszarom możemy poświęcić jeszcze więcej uwagi realizując jako oddzielne szkolenia.

I. Zasady kreowania wizerunku w pracy

  • Pierwsze wrażenie a sukces – co można odczytać w ciągu 7, 30 i 60 sekund
  • Co możemy odczytać z komunikacji drugiej osoby
  • Powitanie - odczytanie nastawienia z podania z dłoni. Czy możemy nadać charakter relacjom odpowiednio podjąć dłoń?
  • Czy prawidłowo dobieram styl do reprezentowanej firmy lub instytucji? Określenie swoich mocnych i słabych stron – warsztat z kamerą z autoprezentacji
  • Wizerunek w Internecie a wizerunek Firmy. Jak zbudować swój wizerunek w sieci. Jak kreować wizerunek szefa?

II. Komunikacja niewerbalna w relacjach z klientami, współpracownikami i szefem

  • Jak szybko odczytać autoprezentację klienta, partnera, współpracownika?
  • Jak odczytać prawdziwe nastawienie i emocje klienta, partnera, współpracownika?
  • Budzenie sympatii – niewerbalny kod otwartości i szczerości
  • Aparycja – jak dobrać garderobę własną i szefa, aby kolorem i stylem wykreować odpowiedni wizerunek
  • Jak sprawić, aby widziano w nas eksperta i specjalistę. Jak odbierane są
    • kolor i długość włosów
    • barwa i długość paznokci
    • wizaż i komunikacja twarzy: uśmiech, kolor zębów, brwi, karnacja, ułożenie głowy
    • kontakt wzrokowy i rodzaje patrzenia (po czym poznać zainteresowanie biznesowe, a po czym towarzyskie)
    • sylwetka, wzrost i ich wpływ na odbiór przez innych ludzi
  • Zarządzanie przestrzenią biura
    • ustawienie stołów
    • usadzenie gości a wpływ na komunikację między nimi i ich relacje
    • wykorzystanie odległości między rozmówcami
    • wykorzystanie kolorów, światła i zapachów w biurze
    • znaczenie różnego wyposażenia biura
  • Haptyka – dotyk a kreowanie wizerunku
    • czy w biznesie można dotykać drugiej osoby?
    • znaczenie różnych form dotyku w budowaniu relacji z ludźmi
  • Chronemika – zarządzanie czasem w autoprezentacji
    • czas jako sygnał w relacjach międzyludzkich – „Ma Pan/Pani kolejne spotkanie” już nie wystarcz
    • jak odbierane jest zaproponowanie wody, soku, kawa lub herbaty
    • dodatki konferencyjne i ich wpływ na relacje
    • jak ułatwić a jak utrudnić mówienie takimi dodatkami

III. Mowa ciała

  • Gestykulacja eksperta a gestykulacja człowieka miłego
  • Gesty pewności siebie
  • Gesty strachu i tremy, niepewności i tworzenia bariery
  • Gesty złości i negatywnych emocji
  • Gesty uzupełniające słowa
  • Postawa ciała
  • Gesty oddające emocje
  • Sposób poruszania się a odbiór przez obserwatorów

IV. Parametry głosu to tez komunikacja niewerbalna. Operowanie głosem w czasie rozmowy bezpośredniej i przez telefon

  • Ustalenie kompetencji komunikacyjnych
  • Ćwiczenia z operowania głosem
  • Tempo mówienia i inne walory głosu – ich wykorzystanie do skutecznej rozmowy

Terminy szkoleń

Ten temat realizujemy wyłącznie w postaci szkolenia wewnętrznego.

Szkolenie wewnętrzne

Powyższy temat możemy zrealizować również w postaci szkolenia wewnętrznego. Zainteresowane osoby prosimy o kontakt:


NOWY