Faktury VAT w praktyce

Informacje ogólne

Miejscowość: Kraków
Termin: 2019-05-17 Zobacz inne terminy tego szkolenia.
Cena: 290 PLN + 23% VAT
Każdy uczestnik otrzymuje certyfikat ukończenia szkolenia.

O szkoleniu

CEL SZKOLENIA "Faktury VAT"

Wiedza:

  • prezentacja obowiązujących przepisów dla osób, które zajmują się technicznymi aspektami fakturowania, jak również dla osób zajmujących się w służbach finansowo księgowych kwestiami związanymi z fakturami VAT w zakresie podatku VAT wraz z praktyką ich stosowania w obrocie gospodarczym oraz aktualnym orzecznictwem organów podatkowych i sądów administracyjnych
  • połączenie zagadnień technicznych z zagadnieniami podatkowymi, które mają wpływ na prawidłowe fakturowanie

Umiejętności:

Pozyskanie szczegółowych i praktycznych informacji odnośnie zasad wystawiania i rozliczania faktur na gruncie podatku VAT w kontekście m.in. poszczególnych rodzajów transakcji, pozwalających na uniknięcie spotykanych w praktyce błędów generujących negatywne skutki po stronie podatników.

Adresaci szkolenia:

  • księgowi
  • główni księgowi
  • dyrektorzy finansowi
  • pracownicy działów sprzedaży
  • osoby zajmujące się dokumentowaniem oraz rozliczaniem transakcji na gruncie podatku VAT

Program

1. Rodzaje dokumentów

  • faktury
  • paragony fiskalne
  • dokumenty zrównane z fakturami VAT
  • status faktury pro forma

2. Zasady wystawiania faktur VAT w kontekście momentu powstania obowiązku podatkowego w obrocie krajowym

  • obowiązkowe elementy faktury
  • termin wystawienia faktury a moment powstania obowiązku podatkowego względem poszczególnych rodzajów czynności (m.in. dostawa towarów, najem, dzierżawa, usługi budowlane, WDT, eksport itd.)
  • przedpłaty w obrocie krajowym i międzynarodowym (obowiązek podatkowy; faktury zaliczkowe)
  • błędy dotyczące fakturowania i ich skutki

3. Elementy podlegające uwzględnieniu w podstawie opodatkowania a ich ujmowanie w treści faktury

  • kwota należna jako podstawa opodatkowania
  • elementy podlegające uwzględnieniu w podstawie opodatkowania (koszty transportu, ubezpieczenie, opakowanie itd.)
  • prezentacja elementów podlegających uwzględnieniu w podstawie opodatkowania w treści wystawianej faktury

4. Zasady rozliczania i dokumentowania transakcji międzynarodowych

  • WDT (w tym stosowania 0% stawki VAT)
  • WNT
  • Eksport towarów (w tym stosowanie 0% stawki podatku VAT)
  • Import towarów
  • „eksport” usług
  • „import” usług

5. Faktury korygujące

  • zasady i przyczyny wystawiania faktur korygujących
  • termin wystawienia faktur korygujących
  • wymóg posiadania potwierdzenia odbioru faktury korygującej
  • rozliczenie faktury korygującej bez posiadania potwierdzenia jej odbioru
  • rozliczanie faktur korygujących „in minus” po stronie sprzedawcy/nabywcy
  • rozliczanie faktur korygujących „ in plus” po stronie sprzedawcy/nabywcy
  • faktury korygujące „zbiorcze”

6. Dokumenty wewnętrzne w kontekście WNT, importu usług, mechanizmu „odwrotnego obciążenia”

7. Faktury „elektroniczne”

  • warunki których spełnienie jest konieczne dla wystawiania i przesłania faktury w formie elektronicznej
  • integralność treści faktury „elektronicznej”
  • autentyczność faktury „elektronicznej”
  • praktyczne problemy dot. faktur „elektronicznych”
  • archiwizowanie faktur w formie elektronicznej

8. Zasady wystawiania i ujmowania not korygujących

9. Zasady wystawiania duplikatów faktur

10. Odsprzedaż (refakturowanie) usług

  • warunki konieczne dla zaistnienia możliwości odsprzedaży usług
  • „refaktura” a nota obciążeniowa
  • moment powstania obowiązku podatkowego dla odsprzedawanej usługi
  • termin wystawienia tzw. „refaktury”

11. Zagadnienia szczególne dotyczące faktur VAT

  • „pusta faktura” a obowiązek zapłaty podatku VAT (art. 108 ustawy o VAT)
  • anulowanie faktury
  • „wyzerowanie” faktury

12. Pozostałe dokumenty związane z transakcjami dokonywanymi przez podatników

  • ciężar dowodowy w zakresie wykazaniu faktu dokonania transakcji
  • umowa, faktura dowód zapłaty a kwestia udowodnienia realizacji transakcji
  • poszczególne rodzaje dokumentów potwierdzające dokonanie transakcji (dokumenty magazynowe, raporty, notatki, korespondencja handlowa itp.)
  • „należyta staranność” w podatku VAT w kontekście kontroli organów administracji podatkowej

Cena szkolenia: 290 PLN + 23% VAT

Prowadzący

Ekspert Instytutu z zakresu podatku VAT

Doradca Podatkowy

Prawnik

Absolwent

  • Uniwersytet Jagielloński - Wydział Prawa i Administracji

Od 13 lat zajmuje się doradztwem podatkowym. W tym okresie współpracował z największymi firmami doradztwa podatkowego. Reprezentuje Klientów przed organami podatkowymi oraz sądami administracyjnymi.

Autor licznych publikacji podatkowych oraz komentarzy na łamach m.in. Rzeczpospolitej, Gazety Prawnej, Vademecum Głównego Księgowego. Współautor Leksykonu VAT.

Opinie o wykładowcy

Opinia:

Szkolenie bardzo dobre merytorycznie

Aneta Gierczak
Dyckerhoff

Opinia:

Szkolenie przygotowane i przeprowadzone w sposób profesjonalny i wyczerpujący, staranny i rzetelny. Na każde pytanie została udzielona odpowiedź

Mirosław Dzierzgowska
Sinevia

Opinia:

Szkolenie zostało przeprowadzone w sposób interesujący. Prowadzący w sposób ciekawy i profesjonalny przekazywał swoją wiedzę

Nina Kaźmieczak
Sinevia

Przeczytaj więcej opinii o wykładowcy

Harmonogram

09.45 - 10.00 - rejestracja uczestników, czas na poranną kawę i ciasteczka
10.00 - 11.30 - szkolenie
11.30 - 11.45 - przerwa kawowa
11.45 - 13.15 - szkolenie
13.15 - 14.00 - obiad
14.00 - 15.30 - szkolenie

Miejsce szkolenia podajemy w potwierdzeniach udziału w szkoleniu, które wysyłamy do Państwa faksem lub e-mailem. Zawsze jest to centrum miasta (za wyjątkiem szkoleń wyjazdowych).

Warunki uczestnictwa

Podstawą wzięcia udziału w szkoleniu jest przesłanie wypełnionej karty zgłoszenia faksem lub e-mailem, lub wypełnienie zgłoszenia internetowego.

Karta zgłoszenia oraz wypełniony formularz internetowy mają formę umowy zawartej pomiędzy firmą zgłaszającą a Instytut Szkoleniowy A&D Sp. z o.o.

W przypadku nie otrzymania potwierdzenia uczestnictwa 3 dni robocze przed szkoleniem, prosimy o kontakt telefoniczny.

Opłata za uczestnictwo obejmuje koszty: szkolenia, materiałów, przerw kawowych oraz obiadów. Cena nie zawiera kosztów: noclegu, przejazdu oraz parkingu.

Składniki ceny za szkolenia wyjazdowe są zmienne i każdorazowo określane w ofercie.

Warunki rezygnacji

Rezygnacja musi nastąpić w formie pisemnej (faksem lub mailem) najpóźniej na 7 (21 dla szkoleń wyjazdowych) dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia. Rezygnacja w terminie późniejszym lub niestawienie się na szkolenie, wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów organizacyjnych w wysokości 100%.

Odwołanie szkolenia

Organizator zastrzega sobie prawo do:

  • odwołania szkolenia najpóźniej 3 dni robocze przed jego terminem, z przyczyn niezależnych od niego
  • zmiany terminu zajęć jeśli wykładowca z przyczyn losowych nie będzie mógł poprowadzić szkolenia. Uczestnicy zajęć niezwłocznie zostaną poinformowani o tym fakcie.

Zamówienie

Cena: 290 PLN + 23% VAT
Pobierz formularz zamówienia

zapisz program na dysku (*.pdf)

Kontakt

Anna Bocian
tel.: +48 22 403 40 94
anna.bocian@ad.edu.pl

Szkolenie wewnętrzne

Powyższe szkolenie możemy zrealizować również w postaci szkolenia wewnętrznego. Zainteresowane osoby prosimy o kontakt telefoniczny lub e-mailowy.


NOWY