Komunikacja wewnętrzna

O szkoleniu

Adresaci szkolenia

  • menadżerowie średniego i wyższego szczebla, rozpoczynający karierę
  • specjaliści ds. komunikacji wewnętrznej

Korzyści z udziału w szkoleniu

  • poznanie istoty komunikacji wewnętrznej, jej możliwości i ograniczeń
  • zdobycie umiejętności definiowania potrzeb komunikacji wewnętrznej i przekładania ich na cele
  • nabycie kompetencji w zakresie określania celów i planowania audytu komunikacji wewnętrznej
  • pozyskanie umiejętności tworzenia i wdrażania planu działania komunikacji wewnętrznej
  • skuteczne korzystanie z narzędzi komunikacji wewnętrznej

Program szkolenia

  1. Mity dotyczące komunikacji wewnętrznej
  2. Rola i zadania komunikacji wewnętrznej
    • cele komunikacji w organizacji
    • kierunki komunikowania w organizacji
    • plotka i jej funkcja w komunikowaniu w organizacji
    • uczestnicy procesu komunikacji
    • proces komunikacji i bariery w nim występujące
    • miejsce komunikacji wewnętrznej w strukturze przedsiębiorstwa
    • spójność komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej firmy
    • rola specjalisty/menedżera ds. komunikacji wewnętrznej
  3. Kultura organizacyjna
    • typy kultur organizacji
    • określenie kultury firmy
    • widoczne i ukryte elementy kultury organizacyjnej
    • kultury organizacyjne dominujące w Polsce
  4. Proces planowania strategii komunikacji wewnętrznej
    • planowanie komunikacji wewnętrznej
    • przygotowanie strategii
    • fazy realizacji strategii
    • wdrożenie – podmioty zaangażowane w realizację strategii komunikacji
    • współpraca pomiędzy komórkami organizacji
  5. Efektywne stosowanie narzędzi komunikacji
    • tradycyjne narzędzia komunikacyjne (spotkania, wydawnictwo, tablice ogłoszeń)
    • nowe narzędzia komunikacyjne (intranet, e-newsletter, blogi)
    • optymalnie wykorzystywanie dostępnych i nowych narzędzi komunikacji
    • tworzenie warunków do dialogu między pracownikami a kadrą zarządzającą
  6. Komunikacja w sytuacji zmian
    • rola komunikacji w procesie zmian
    • typowe błędy komunikacyjne podczas zmian
    • zarządzanie komunikacją w sytuacji zmiany
    • dostosowanie komunikacji do nastawienia pracowników
  7. Badanie efektywności komunikacji wewnętrznej
    • cele audytu komunikacyjnego
    • dobór kryteriów oceny
    • fazy audytu komunikacyjnego
    • najczęściej stosowane narzędzia zbierania informacji
    • czynniki krytyczne i miary sukcesu

czas trwania szkolenia - 2 dni (16 godzin lekcyjnych)

Terminy szkoleń

Ten temat realizujemy wyłącznie w postaci szkolenia wewnętrznego.

Szkolenie wewnętrzne

Powyższy temat możemy zrealizować również w postaci szkolenia wewnętrznego. Zainteresowane osoby prosimy o kontakt:


NOWY