Autoprezentacja w kierowaniu biurem

O szkoleniu

Celem szkoleń jest zapoznanie uczestniczek z zasadami skutecznej autoprezentacji w zawodzie sekretarki/asystentki i kierownika biura. Szkolenie jest uzupełnieniem bloku dotyczącego Etykiety i protokołu dyplomatycznego. Etykieta jest uniwersalnym językiem porozumiewania się w pracy. Autoprezentacja natomiast uzupełnia tą wiedzę o znaczenie komunikatów pod kątem emocji, nastawienia i kreowania wizerunku.

Autoprezentacja to nie tylko wizaż i umiejętność pielęgnacji eleganckiego wyglądu. Sekretariat to także mózg całej firmy lub instytucji publicznej. Doświadczeni pracownicy wiedzą, że asystentka prezesa, dyrektora, czy burmistrza to realnie „druga osoba po Bogu”. Dlatego powinna dysponować wiedzą, która pozwoli jej prawidłowo oceniać postawę, słowa i mowę ciała pracowników, współpracowników i gości. Powinna również skutecznie kreować relacje między swoim szefem a odwiedzającymi go partnerami biznesowymi. Do tego potrzebna jest wiedza na przykład na temat proksemiki w autoprezentacji – zarządzania przestrzenią biura i sekretariatu. Drobny przykład: jak gość będzie się zachowywał, gdy posadzi się go naprzeciw szefa, a jak gdy będzie posadzony z boku stołu? 

Sekretariat to wizytówka firmy. Autoprezentacja asystentki jest czynnikiem ocenianym w pierwszej kolejności przez gości, partnerów biznesowych, przedstawicieli władz i dziennikarzy. Jest także jednym z najważniejszych czynników oceny przez potencjalnego szefa podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Sprawdza się wtedy powiedzenie: „Jak Cię widzą, tak Cię piszą”.

Uczestniczki szkolenia zostaną zapoznane z zasadami stosowania komunikacji werbalnej i niewerbalnej, kreowaniem wizerunku prezesa i oraz osobistego, budowania relacji z nim. Uczestniczki szkolenia poznają również podstawy efektywnego określania, planowania oraz realizowania celów osobistych i zawodowych, panowania i kontroli nad emocjami, przeciwdziałania sytuacjom stresującym, a także aktywnego podchodzenia do podejmowanego wyzwania.

Program szkolenia

1. Zasady kreowania wizerunku w pracy

  • Pierwsze wrażenie a sukces – co można odczytać w ciągu 7, 30 i 60 sekund
  • Co możemy odczytać z komunikacji drugiej osoby
  • Powitanie - odczytanie nastawienia z podania z dłoni. Czy możemy nadać charakter relacjom odpowiednio podjąć dłoń?
  • Czy prawidłowo dobieram styl do reprezentowanej firmy lub instytucji? Określenie swoich mocnych i słabych stron – warsztat z kamerą z autoprezentacji
  • Wizerunek w Internecie a wizerunek Firmy. Jak zbudować swój wizerunek w sieci. Jak kreować wizerunek szefa?

2. Komunikacja niewerbalna w relacjach z klientami, współpracownikami i szefem

  • Jak  szybko odczytać autoprezentację klienta, partnera, współpracownika?
  • Jak odczytać prawdziwe nastawienie i emocje klienta, partnera, współpracownika?
  • Budzenie sympatii – niewerbalny kod otwartości i szczerości
  • Aparycja – jak dobrać garderobę własną i szefa, aby kolorem i stylem wykreować odpowiedni wizerunek
  • Jak sprawić, aby widziano w nas eksperta i specjalistę. Jak odbierane są:
    • kolor i długość włosów
    • barwa i długość paznokci
    • wizaż i komunikacja twarzy: uśmiech, kolor zębów, brwi, karnacja, ułożenie głowy
    • kontakt wzrokowy i rodzaje patrzenia (po czym poznać zainteresowanie biznesowe, a po czym towarzyskie)
    • sylwetka, wzrost i ich wpływ na odbiór przez innych ludzi
  • Zarządzanie przestrzenią biura
    • ustawienie stołów
    • usadzenie gości a wpływ na komunikację między nimi i ich relacje
    • wykorzystanie odległości między rozmówcami
    • wykorzystanie kolorów, światła i zapachów w biurze
    • znaczenie różnego wyposażenia biura
  • Haptyka – dotyk a kreowanie wizerunku
    • czy w biznesie można dotykać drugiej osoby?
    • znaczenie różnych form dotyku w budowaniu relacji z ludźmi
  • Chronemika – zarządzanie czasem w autoprezentacji
    • czas jako sygnał w relacjach międzyludzkich – „Ma Pan/Pani kolejne spotkanie” już nie wystarcza
    • jak odbierane jest zaproponowanie wody, soku, kawa lub herbaty
    • dodatki konferencyjne i ich wpływ na relacje
    • jak ułatwić a jak utrudnić mówienie takimi dodatkami

3. Mowa ciała

  • Gestykulacja eksperta a gestykulacja człowieka miłego
  • Gesty pewności siebie
  • Gesty strachu i tremy, niepewności i tworzenia bariery
  • Gesty złości i negatywnych emocji
  • Gesty uzupełniające słowa
  • Postawa ciała
  • Gesty oddające emocje
  • Sposób poruszania się a odbiór przez obserwatorów

4. Parametry głosu to tez komunikacja niewerbalna. Operowanie głosem w czasie rozmowy bezpośredniej i przez telefon

  • Ustalenie kompetencji komunikacyjnych
  • Ćwiczenia z operowania głosem
  • Tempo mówienia i inne walory głosu – ich wykorzystanie do skutecznej rozmowy

Terminy szkoleń

Ten temat realizujemy wyłącznie w postaci szkolenia wewnętrznego.

Szkolenie wewnętrzne

Powyższy temat możemy zrealizować również w postaci szkolenia wewnętrznego. Zainteresowane osoby prosimy o kontakt:


NOWY